20 aastat on Värska
Gümnaasiumis õpetatud majandusõpetust Sel neljapäeval aga oli Värska Gümnaasiumis eriline päev – peeti
ettevõtluspäeva ja tutvumispäeva. Juubeli puhul korraldati Setomaa koolide
ettevõtluspäev ja külla tuli Eesti üldhariduskoolides majandusõpetust
koordineeriv Junior Achievementi Arengufond. Samas kandis üritus ka eesmärki meelitada Setomaa põhikoolide
lõpetajaid, kel mõtteis mõlkunud haridustee jätkamine, selle kandi ainsasse gümnaasiumisse
Hommikul olid külla palutud Setomaa koolide esindused, et osaleda Eesti Junior Achievementi läbi viidavas turumängus ning kuulata Marketingi Instituudi ettevõtluse koolitaja Epp Vodja loengut „Ettevõtlikkus ja ettevõtlus”.
Hommikul olid külla palutud Setomaa koolide esindused, et osaleda Eesti Junior Achievementi läbi viidavas turumängus ning kuulata Marketingi Instituudi ettevõtluse koolitaja Epp Vodja loengut „Ettevõtlikkus ja ettevõtlus”.
Tema eestvednmisel korraldati ka turumäng, mille tulemusena
selgusid parimad majandusknihve tundvad Setomaa õpilased. Parimaks tootjaks
osutus Omar Purik Värska Gümnaasiumist. Parim müüja oli Mauno Kapten. Parim
pank Eike Koppel, kes kõik on samuti Värska Gümnaasiumi õpilased. Parimaid kodusid
oli võrdselt kolm ja nendesse kuulusid Meremäe, Mikitamäe ja Värska koolide
õpilased.
Kogemustega koolitaja Epp Vodja sõnul on Setomaa lapsed vägagi erilised. “Nende puhul on tunda tugevat identiteedi tunnetamist,” sõnas Vodja. Tema sõnul on Setomaa kohaturundus üldse väga hästi tööle läinud ning lapsed teadvustavad oma juuri ja on selle üle uhked.
Kogemustega koolitaja Epp Vodja sõnul on Setomaa lapsed vägagi erilised. “Nende puhul on tunda tugevat identiteedi tunnetamist,” sõnas Vodja. Tema sõnul on Setomaa kohaturundus üldse väga hästi tööle läinud ning lapsed teadvustavad oma juuri ja on selle üle uhked.
Pärastlõunasel tutvumispäeval mängiti tutvumismänge, mis pakkusid osalejatele
üksjagu lusti pärast asjalikku turumängu ja ettevõtlus-teemalist loengut.
Ringkäik koolimajas tutvustas väljapandud käsitöö- ja kunstinäitusi, samuti
majandusnäitust „20 aastat majandusõpetust Värska Gümnaasiumis“. Õpilasfirma
Reklama rääkis oma tegemistest ja telgitagustest, mis pakkusid teiste koolide
õpilasfirmade esindajatele suurt huvi. Direktor rääkis õppesuundadest
gümnaasiumiastmes ning seejärel saadeti õpilased orienteerumismängule mööda
Värska Gümnaasiumit. Päev päädis suupistelauas, kus õpilased said suuliselt
vastata küsimustele päeva jooksul kuuldu-nähtu kohta.
Pärast külaliste lahkumist võttis direktor Rein Zaitsev pika päeva kokku sõnadega: „10 punktist 9,5“.
Pärast külaliste lahkumist võttis direktor Rein Zaitsev pika päeva kokku sõnadega: „10 punktist 9,5“.
Indrek Sarapuu
Koit, 11.05. 2013
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar